Dystrybucja
Zwykły sklep jest „opakowany” w panującą w nim atmosferę, oświetlenie, sposób ubierania się sprzedawców, a także ich nastawienie do klientów. Jeśli prowadzisz biuro podróży, możesz nawet nie spotykać się z klientami – wówczas twoim „opakowaniem” staje się sposób prowadzenia rozmowy przez telefon, szybkość obsługi klienta, dodatkowe obniżki cen, jakie jesteś w stanie zaoferować nabywcom, a także twe wizytówki i broszury reklamowe. Prawnik „opakowuje się” w swe tytuły i stopnie naukowe, wystrój gabinetu, personel pomocniczy oraz specjalizację w jakiejś gałęzi prawa, np. w sporządzaniu testamentów. Mrożone warzywa są „opakowane” w kartonowy pojemnik, na którym umieszczono zdjęcie produktu gotowego do spożycia. Opakowanie można wykorzystać do sprzedaży innych produktów. Na przykład rozmaite firmy telewizji kablowej oferują specjalny,płatny kanał filmowy jako dodatek do podstawowego zestawu kanałów dostarczanego odbiorcom.