Priorytet reklamy
Pamiętaj, że w reklamie nie zdołasz przekazać kompletnej informacji o swej firmie. Wykonanie tego zadania zostaw swoim sprzedawcom; to ich praca i oni mają więcej czasu na to, by przez dłuższą chwilę zająć uwagę klienta. Ty natomiast musisz ustalić priorytety – hierarchię tego, o czym nabywcy będący w rynku docelowym mają się dowiedzieć w pierwszej kolejności, w drugiej kolejności itd. Jeśli na przykład wprowadzasz nowy produkt albo otwierasz nowy sklep, twym głównym celem będzie rozpowszechnienie wśród nabywców informacji o firmie lub produkcie. Chcesz, by potencjalni nabywcy przyswoili sobie sporo informacji. Twoja lista priorytetów mogłaby w tym wypadku wyglądać następująco: wytworzyć tożsamość produktu (przedstawić jego nazwę); pokazać atrakcyjność produktu (do czego on służy); przedstawić korzyść emocjonalną (co nabywca zyskuje kupując produkt). Jeśli nabywcy z rynku docelowego poznali tylko nazwę twego produktu czy sklepu, osiągnąłeś pierwszy z wymienionych celów i to już jest sukces. Będzie on jeszcze większy, jeśli nabywcy dowiedzieli się Lakże o korzyściach, jakie im oferujesz – to bowiem wzmocni w nich chęć zakupu. Z drugiej jednak strony, jeśli reklamujesz świąteczną wyprzedaż towarów w sklepie działającym od dłuższego czasu, twoim celem jest nakłonienie klientów do zakupu. Lista spraw, które chciałbyś przekazać nabywcom, wyglądałaby wówczas mniej więcej tak: ekscytująca-atmosfera tego wydarzenia, ceny towarów, różnorodny wybór towarów. Jeśli nie ustalisz listy priorytetów, ryzykujesz wypuszczeniem reklamy przeładowanej informacjami i tak dezorientującej dla odbiorcy, że może ona nie odnieść żadnego skutku.