Prawdopodobnie najłatwiejsza, ale często i najmniej logiczna metoda polega na wyznaczeniu budżetu na tym samym poziomie co w przeszłości, z uwzględnieniem poprawki na inflację. Jednakże, jeśli nie wiesz, w jaki sposób utworzyłeś ten budżet w przeszłości, co roku pracujesz bez racjonalnego wytłumaczenia, dlaczego budżet ma być taki, a nie inny. Oczywiście, jeśli dopiero założyłeś przedsiębiorstwo, w ogóle nie możesz skorzystać z tej metody. Metoda finansowych możliwości. Nie jest to wcale metoda lepsza od poprzedniej, ale przynajmniej jest bardziej zrozumiała. Mówi ona: wydaj tyle, na ile cię stać. Problem w tym, że zastanawiasz się, ile możesz wydać na reklamę i jakie są inne finansowe potrzeby firmy, nie określiwszy wcześniej, jaki będzie cel twych wydatków na reklamę i jakie powinna ona osiągnąć wyniki. Przykład: Firma B wydała w tym roku 250 milionów na reklamę, l Jednakże postanowiła także kupić nowy sprzęt komputerowy. W J rezultacie, w momencie ustalania budżetu na następny rok, przedsiębiorstwo postanawia, że na reklamę można będzie przeznaczyć tylko 150 milionów.